הערכה חלופית בלשון

הערכה-חלופית

במסגרת שיעורי לשון נתבקשו התלמידים כחלק מההערכה חלופית במקצוע זה, ליצור תוצר אומנותי המבטא באופן המתאים לנטיית ליבם (משחק, ציור, פיסול, שירה, ציור או כתיבה) את אחד מנושאי הלשון שנלמדו לאורך השנה. בתוצר זה הם יביעו את הקשר למקצוע- ואל האישיות והזהות שלהם.

ניתן לראות בעבודה זו המרחיבה את הלב והנפש, של שלושה תלמידים יקרים ויצירתיים ביותר, שבחרו בנושא השורשים- בחיבור למקום, לאני העצמי, לזהות שלי, למקורות שלי- לזכור תמיד מאין באת ולאן אתה הולך כי אדם ללא עבר הוא אדם ללא עתיד. פירטו כיצד עצם היותם תלמידים במקווה ישראל כפר חקלאי- באופן טבעי יצרו קישור אוטומטי לטבע ולנוף הסבירו כיצד השורשים יוצרים מילים, היוצרים משפטים ומרכיבים סיפורים. כך אדם באמצעות חיבור לעצמו ולזהותו בונה את אישיותו ואת סיפור ההצלחה של חייו.

התלמידים הכינו מייצג מרשים של עץ עם שורשים על גבי מדגם המתאר באופן המדוייק ביותר את בית הספר שלנו על מרחבי הטבע הקסומיםשבו! כולל בית הכנסת- המדרגות שנעשו באופן מדהים עם סיכות מהדק, בית המחזורים, הטרקטור באמצעות פקקים של בקבוקי שתיה, וכל אנשי הצוות החינוכי כחיילי שחמט מעוטרי תמונות.

החלק המשמעותי ביותר בתוצר הוא סיפורם האישי של התלמידים- כל תלמיד בחר שורש המייחד את מסעו בכפר החלקאי מקוה ישראל תהליך חיפוש זהות והכרה עצמית, ההתבגרות, הלמידה והקרבה ליהדות עקב המקום, מרחבי הכפר, העצים המטעים וענשי המשק השונים הם גוללו את מסעם בבית ספרנו –
בגילויים מרגשים, המחברים את בית ספרנו כמקום לנשמות צומחות! תרתי משמע!! ואת שיעור לשון כעוד חלק מחקר בזהות האישית והעצמית של הלומד תוך פיתוח מסוגלות של העמקה פנימה, חקר ויישום באמצעות היכולת להביא זאת לידי ביטוי על גבי הכתב. וכן בתוצר אומנותי מרהיב!!

מרשים ומחזק! יישר כוח לתלמידי כיתה י עדן אבן זהב שירז פיטוסי ועידן מולקנדוב:)
בהערכה רבה
המורה ללשון- המלווה
חיימוב ליאת❤

הערכה חלופית בלשון